bg

Julia Koch

  • Senior Research Consultant and Team Leader at Produkt + Markt
  • Expert for both quantitative and qualitative surveys
  • Researcher, consultant, facilitator and trainer on insights, innovation, culture and strategy
  • WIN Network Coordinator

  • Certified Design Thinking Facilitator
  • Certified Facilitator in Business Model Innovation
  • Graduate in International Business at School of Business and Economics, Maastricht University – awarded the Top 3% Award for academic excellence

 

“I have no special talent. I am only passionately curious.” 
Albert Einstein

 

Dedicated researcher

Julia has been managing national and international research projects for around 10 years. These include not only quantitative and mixed-method approaches but also purely qualitative surveys. Besides classic methods like in-depth interviews and focus groups, she is well-versed in the moderation of creative workshops and online communities – even in difficult and sensitive target groups. Curiosity is the key to genuine learning for her. 

 

Facilitator and trainer

Julia is passionate about innovating. As a certified facilitator for Design Thinking she handles projects that focus on the improvement of products and services. Having worked in many different industries – from financial services over automotive to healthcare – she is skilled to identify the levers that turn your project into a success story. 

Being well versed in methods and tools she is an ideal trainer. Julia values the practical aspects of teaching, ensuring participants have the possibility to put theory into practice. She hosts training sessions in both English and German.

 

Expertise

  • Mixed-method research
  • Ideation and innovation
  • Moderation of workshops
  • Design Thinking training
  • Qualitative research training
  • LEGO® SERIOUS PLAY®

 

Vom Fan-sein in der Dienstleistungsbranche

Hand aufs Herz: Sind Sie von Ihrer Kfz-Versicherung ehrlich begeistert? Aktuelle Daten zeigen, dass jeder dritte Deutsche diese Frage mit ja beantwortet. In der Dienstleistungsbranche liegen diese Versicherungsanbieter damit genau im Durchschnitt. Noch häufiger gelingt es Banken, ihr...

Das Tool für das Tool: Business Model Canvas!

Bei der Entwicklung von Messsystemen für die Customer Experience sollten zunächst die Unternehmensbedürfnisse im Vordergrund stehen. Das strategische Planungstool Business Model Canvas bietet eine systematische, nutzerorientierte Planungshilfe. Wie die Konzeptionsphase eines CX Mes...

Die Zeit drängt!

Der Weckruf ist bei Banken und Sparkassen und anderen Dienstleistern in der Finanzbranche angekommen: Künstliche Intelligenz wird das klassische Beratungs- und Vertriebsgeschäft grundlegend verändern. Die PSD2-Richtlinie der EU wird mehr Wettbewerb schaffen… Axel Schomborg und...

Design Thinking: Im Sprint zur Innovation

Bauen, basteln, wirksam erfinden – Design Thinking (DT) verwandelt graue Workshop-Räume in bunte Innovationstreibhäuser. In der Praxis haben sich sogenannte DT-Sprints bewährt. Julia Koch und Julia David gewähren in ihrem Artikel in Research & Results einen Blick hinter die ...

From Insights to Illumination

What is the best method to tap into creative consumers’ potential to generate innovative ideas? One possibility is our online community IN|SPIARY; it combines their creative potential, the stimuli of everyday life, inspiring facilitation and creativity techniques. Our Senior Researc...

more articles from Julia Koch

Ihre Cookie & Datenschutz-Einstellungen
Diese Seite nutzt Website Tracking-Technologien von Dritten, um ihre Dienste anzubieten und stetig zu verbessern.
Ich bin damit einverstanden und kann meine Einwilligung unter Datenschutz jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen oder ändern.